نحوه شهادت شهيد محمد علي دولت آبادي

گسترش فرهنگ ايثار وشهادت

نحوه شهادت شهيد محمد علي دولت آبادي

۲,۴۴۹ بازديد

شهيد والامقام : استوار دوم محمد علي دولت آبادي

اولين شهيد گشت پليس110

شهيدمحمد علي دولت آبادي، اولين شهيد گشت 110 فرماندهي انتظامي تهران بزرگ 

ما ازآن نسل جوانيم كه ثابت كرديم         در ره  عشق،جگردارتر از هر مرديم


       پوستر شهيد محمد علي دولت آبادي

 

شهيداستواردوم محمدعلي دولت آبادي در تاريخ 71/12/22درخانواده اي مذهبي به دنياآمد.
وي در سال 89 وارد نيروي انتظامي شده بود و پس از اتمام دوره آموزشي در واحد گشت پليس 110دركلانتري 120 سيد خندان مشغول به كار شد. 



                                        آرم نيروي انتظامي            
   چلچراغ شهيد محمد علي دولت آبادي
                              

 
براي مشاهده متن كامل، روي ادامه مطلب كليك كنيد!

شهيد والامقام : استوار دوم محمد علي دولت آبادي

اولين شهيد گشت پليس 110

   آرم پليس پيشگير ي نيروي انتظامي  آرم نيروي انتظامي -شهيد محمد علي دولت آبادي، شهيد نظم وامنيت.                                             

شهيداستواردوم محمدعلي دولت آبادي درتاريخ 71/12/22درخانواده اي مذهبي به دنياآمد.
وي در سال 89 وارد نيروي انتظامي شده بود و پس از اتمام دوره آموزشي در واحد گشت پليس 110 دركلانتري 120 سيد خندان مشغول به كار شد. 

به گفته پدرش، او از همان دوران كودكي دوست داشت پليس شود. به همين خاطر بعد ازاتمام دوره دبيرستان و گرفتن ديپلم براي استخدام در نيروي انتظامي اقدام كرد. 

عصر20 مرداد (مصادف با 21ماه مبارك رمضان )بود كه گروهبان جوان مثل هر روز (با زبان روزه)پس از اينكه لباس پليس را به تن كرد، از خانه خارج شد تا به محل كارش در كلانتري سيد خندان برود.استوار دوم دولت آبادي بعد از حضور در كلانتري، سوار موتور پليس شد تا براي گشت زني به خيابان خواجه عبدالله انصاري برود.  گروهبان جوان در خلوتي خيابان شروع به گشتزني كرد. 

ساعت حدود 7/30عصر بود كه او ناگهان متوجه پرايد سفيد رنگي شدكه دود غليظي در خيابان به راه انداخته و با سرعت در حركت بود. مامور پليس به ماجرا مشكوك شد. حس پليسي به او مي گفت كه حتما راننده پرايد ريگي در كفشش دارد كه با اين وضعيت و بدون توجه به ماشينش به راهش ادامه مي دهد. به همين خاطر شماره پلاك ماشين را به مركز مخابره كرد و بعد از استعلام شماره پلاك، معلوم شد كه خودروي پرايد سابقه سرقت دارد. 

حدس مامور جوان درست بود و وقتي متوجه شد خودرو سرقتي است، آژير موتور را روشن كرد و پس از هماهنگي با مركز و درخواست نيروي كمكي،با تعقيب خودروي پرايد، به راننده دستور ايست داد. دقيقه از شروع ماجرا گذشته بود و خيابان هاي خلوت شهر به راننده پرايد اجازه مي داد تا هر لحظه با سرعت بيشتري به فرار ادامه دهد. 
 
شهيد استوار دوم محمد علي دولت آبادي غافل از اين بود كه يك خودرو مسروقه ديگر كه همدست سارق اول بود هم از پشت سر آنان را تعقيب مينمود.

   مزار شهيد محمد علي دولت آبادي،بهشت زهرا تهران

 
راننده هاي ديگر كه شاهد تعقيب و گريز مامور پليس و خودروي پرايد بودند خود را به كنار خيابان مي كشاندند تا راه براي موتور پليس باز كنند. راننده پرايد همانطور كه با سرعت در حال ويراژ دادن در بين معدود ماشين هاي داخل خيابان بود از خيابان خواجه عبدالله انصاري وارد مسير جنوب به شمال اتوبان شهيد صياد شيرازي شد. مامور پليس چند بار خود را به نزديكي خودروي پرايد رساند و به او اخطار داد كه فرارش ممكن است جانش را به خطر بياندازد اما راننده دست بردار نبود. راننده پرايد وقتي ديد مامور جوان قصد ندارد از تعقيب او دست بردارد، دست به كار وحشتناكي زد. او درحالي كه با سرعت زياد در حال فرار بود، وقتي در آيينه ديد كه موتور پليس درست پشت سرش قرار دارد، ناگهان پايش را روي پدال ترمز ماشين گذاشت. صداي جيغ ترمز ماشين و موتور پليس فضاي خيابان را پر كرد و پس از آن صداي برخوردي وحشتناك، همه را شوكه كرد. 
 
موتور پليس از پشت سر با شدت زياد به پرايد مسروقه برخورد كرد و گروهبان جوان نقش بر زمين شد. در همين لحظه پرايد سرقتي پشتي هم با پرايد سفيد رنگ برخورد كرد و آن هم متوقف شد. 
 
صحنه تصادف به قدري دلخراش وناگوار بود كه راننده هاي عبوري كه شاهد ماجرا بودند براي كمك به مامور پليس به محل حادثه شتافتند. سرنشينان هر دو خودروي پرايد كه كاملا گيج شده بودند، هر طوري بود از داخل ماشين بيرون آمدند. آنجا بود كه مشخص شد سرنشينان هر دو پرايد با هم دوست هستند و همگي با رها كردن خودروهايشان در محل پا به فرار گذاشتند. 
 
  پوستر شهيد محمد علي دولت آبادي
     مزار شهيد محمد علي دولت آبادي،بهشت زهرا تهران
شهادت پليس جوان و وظيفه شناس و فداكار

بدن غرق خون گروهبان جوان بر روي زمين افتاده بود و او حركت نمي كرد. در همين هنگام آمبولانس اورژانس از راه رسيد و امدادگران در همان معاينات اوليه اعلام كردند كه گروهبان جوان جانش را از دست داده است. شدت تصادف به حدي بود كه گروهبان جوان در همان لحظات اول جان خود را از دست داده بود. 


لباس جديد پليس 110


پدرش مي گويد: «آن روز پسرم تازه لباس جديدش را گرفته بود. تا قبل از آن لباس ماموران كلانتري را به تن مي كرد اما آنروز براي اولين بار لباس پليس 110 را مي پوشيد. 


  محمد علي جان شهادتت مبارك، پوستر شهيد محمد علي دولت آبادي
    عكس مزار شهيد محمد علي دولت آبادي،بهشت زهرا،تهران
خبر شهادت

پدر شهيد دولت آبادي مي گويد: تازه مي خواستم براي محمد علي آستين بالا بزنم. او تنها اميد من و مادرش بود.مادوفرزند داريم كه محمد علي فرزند بزرگ من بود. 
 
او مي گويد: ساعت 10 شب روز حادثه بود كه از كلانتري با من تماس گرفتند و خبر دادند پسرم تصادف كرده و دربيمارستان بستري شده. وقتي خبر را شنيدم حدس زدم كه اتفاق شومي براي او افتاده است. ازهمكاران پسرم خواستم آدرس بيمارستان را به من بدهند اما آنها خواستند تا به كلانتري بروم.
 
ديگر مطمئن شده بودم كه اتفاق بدي براي پسرم افتاده است. به سرعت سوار ماشين شدم و به سمت كلانتري حركت كردم.
 
 
برايم جاي سوال بود كه اگر پسرم دست وپايش شكسته و در بيمارستان است پس چرا از من خواستند تا به كلانتري بروم. لحظه اي را كه وارد كلانتري شدم هيچ وقت از ذهنم پاك نمي شود. همه دوستان و همكاران محمد علي وقتي من را در مقابل خود ديدند با چشماني پر از اشك به من تسليت گفتند. آنجا بود كه متوجه شدم پسرم در حالي كه در حال انجام وظيفه بوده جان خود را ازدست داده است. 

    عكس مزار شهيد محمد علي دولت آبادي،بهشت زهرا،تهران
وعاقبت!!!!!!!!!!!!!

در تاريخ91/5/20 يك جوان برومند نظام در راه ارزش ها و باورها جان شيرينش را در طبق
اخلاص گذاشت تا اشرار مزدورنتوانند آب و خاك اين وطن را بيش از اين رو به تباهي ببرند. تا ابدبه يادمان مي ماند كه جوان خوش سيمايي با نام زيباي محمدعلي دولت آبادي آخرين نفسهايش را نثار طرح برخورد با سارقين اتوبان شهيد صياد شيرازي نمود تا طعم امنيت بيش از پيش احساس شود. محمد علي بيست ساله اي كه اگرچه خانواده اش آرزوهاي سپيدش را همراه اودر تابوت پرعظمت شهادت به يادگار مي گذارند اما بي شك عرش نشين هفت آسمان اجر غيرت و شرافتمندي اين پسر پاك را به خوبي پرداخت مي كند. 
 
پسر خوب ايران ياد و نامت را در گوشه ذهنمان به يادگار مي سپاريم تا هيچ گاه فراموش نكنيم ما براي آنكه ايران گوهري تابان شود خون دلها خورده ايم...
 
محمد علي عزيز تنها بدان كه حرمت خون پاكت را مي دانيم؛در آغوش ابر پادشاه خوبي ها
 
"والاترين آرامش ها" سهم جوانمرديت...

   عكس مزار شهيد محمد علي دولت آبادي،بهشت زهرا،تهران
   چلچراغ شهيد محمد علي دولت آبادي


  شهيد محمد علي دولت آبادي، اولين شهيد پليس 110-شهيد نظم وامنيت

                          روحت شاد ويادت گرامي باد...............
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.