گزيده اي از چهل وصيتنامه شهدا

گسترش فرهنگ ايثار وشهادت

گزيده اي از چهل وصيتنامه شهدا

۱۲ بازديد

فرازي از وصيت نامه شهدا -مطالب شهيد وشهادت

چهل  وصيتنامه شهدا

1- شهيد حسين بيگلري محل تولد آذربايجان غربي:

«برادران! خداي نكرده نماز را از ياد نبريد تا آنجا كه مي‌توانيد خوابتان را كم كنيد. درس خوانده و در سنگر مدارس براي حفظ اسلام علم ياد بگيريد و با هم با صميميت زندگي كنيد و بيشتر مطالعه كنيد»

 

2- شهيد كريم اسلامي محل تولد تهران، تاريخ شهادت 1364:

«بر شما باد نماز و نمازهاي جمعه و جماعت كه با شكوه برگزار گردد. بر شما باد جهاد با اموال و انفس. از غيبت و تهمت و دروغ دوري كنيد و بر شما باد امر به معروف و نهي از منكر»

 

3- شهيد اژدر بيهقي تولد استان اصفهان، تاريخ شهادت 1365:

«عمر خود را صرف لذايذ و هوي و هوس نكنيد و مشغول تزكيه و خودسازي و جهاد اكبر شويد و مرگ را هميشه در جلو چشمان خود مجسم سازيد تا از ياد خدا غافل نگرديد.»

 

لطفا براي مشاهده كامل ، به ادامه مطلب برويد!!!!!!

فرازي از وصيت نامه شهدا -مطالب شهيد وشهادت

چهل  وصيتنامه شهدا

1- شهيد حسين بيگلري محل تولد آذربايجان غربي:

«برادران! خداي نكرده نماز را از ياد نبريد تا آنجا كه مي‌توانيد خوابتان را كم كنيد. درس خوانده و در سنگر مدارس براي حفظ اسلام علم ياد بگيريد و با هم با صميميت زندگي كنيد و بيشتر مطالعه كنيد»

 

2- شهيد كريم اسلامي محل تولد تهران، تاريخ شهادت 1364:

«بر شما باد نماز و نمازهاي جمعه و جماعت كه با شكوه برگزار گردد. بر شما باد جهاد با اموال و انفس. از غيبت و تهمت و دروغ دوري كنيد و بر شما باد امر به معروف و نهي از منكر»

 

3- شهيد اژدر بيهقي تولد استان اصفهان، تاريخ شهادت 1365:

«عمر خود را صرف لذايذ و هوي و هوس نكنيد و مشغول تزكيه و خودسازي و جهاد اكبر شويد و مرگ را هميشه در جلو چشمان خود مجسم سازيد تا از ياد خدا غافل نگرديد.»

 

4- شهيد ابوالفضل حقي محل تولد استان اصفهان، شهادت به سال 1364:

«در نماز غفلت مكنيد و اين جهاد يك امتحان است براي آخرت. سعي كنيد كه در اين امتحان موفق باشيد. محاسبه كنيد خود را قبل از آنكه به حسابتان برسند. نگذاريد قرآن غريب بماند.»

 

5- شهيد محمدعلي خودسياني محل تولد استان اصفهان، محل شهادت فاو به سال 1360:

«برادران به مظلوم كمك كنيد و نگذاريد كسي مظلوم واقع شود. هر كجا ظلمي روا شود به كمك مظلوم بشتابيد.»

 

6- شهيد محمد نصيري محل تولد استان اصفهان، محل شهادت فاو به سال 1364:

«هرگز از كشته شدن در راه خدا نهراسيد. نماز جمعه و جماعت را زنده نگه داريد كه دشمن از جماعت مي‌ترسد.»

 

7- شهيد سيد مرتضي بحرالعلوم محل تولد استان بوشهر، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«آنگاه كه غرور وجودت را فرا گرفت و تفاخر شعورت را و ذلت خويش را عزت يافتي و نخوت خويش را همت، قرآن بخوان.»

 

8- شهيد حسين قائدي محل تولد استان بوشهر به سال 1346، محل شهادت شلمچه به سال 1367:

«به قرآن و نماز اهميت دهيد و در ادعيه شركت كنيد كه دشمن از همين موضوع مي‌هراسد. سه سنگر مسجد، مدرسه و جبهه را خالي نكنيد.»

 

9- شهيد اكبر رجبي محل تولد استان تهران به سال 1343، محل شهادت فاو به سال 1364:

«خواهران! شما را به خون شهدا سوگند حجابتان را رعايت كنيد و بدانيد كه زينت شما حجاب شماست و به خدا هيچ چيز براي يك خواهر بهتر از غفت و پاكدامني نيست.»

 

10- شهيد محمد ابراهيم صميعي ظفرقندي محل تولد تهران:

«از ياد خدا غافل مشويد. به مسجد زياد برويد. قرآن و دعا زياد بخوانيد و براي حسين بن علي (ع) و مظلوميت اسلام گريه كنيد. گريه تنها سلاح ماست و بس.»

 

11- شهيد مهدي رجب بيگي‌ محل تولد تهران به سال 1336، شهادت تهران:

«بايد كه در راه آرمان شهدا تلاش كرد تا يادشان باقي بماند. بايد كه تا رسيدن به شهر توحيد به پيش رفت و دزدان نان محرومان را در نيمه راه اسير كرد. بايد كه شعر شهدا را در كلام امام شنيد و بر پيمانشان تا رسيدن به حكومت قسط و عدل و جاري شدن قوانين قرآن رفت و راه را پيود و آنگاه كه از فرط جهالت، امانت را از ياد بردي و به خيال سعادت اسير ضلالت گشتي قرآن بخوان.»

 

12- شهيد عباس ميرزايي محل تولد تهران به سال 1344، شهادت به سال 1365:

«بار سفر را با هوشياري ببنديم. شب‌هاي خود را تبديل به روز نماييم و هر نمازي كه مي‌خوانيم آخرين نمازمان و هر ثانيه را آخرين لحظه زندگي خودمان به حساب آوريم. بياييد از سروران مردم در آن دنيا باشيم يعني از پرهيزگاران.»

 

13- شهيد آرش صادق نين حقيقي محل تولد تهران به سال 1346، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«از غيبت كردن به شدت بپرهيزيد. زياد قرآن بخوانيد زيرا خداوند متعال مي‌فرمايند (الا به ذكر الله تطمئن القلوب). سوره واقعه را بخوانيد و هميشه ياد مرگ باشيد كه ياد مرگ انسان را از گناه باز مي‌دارد.»

 

14- شهيد غلام عباس محمدي محل تولد ازنا به سال 1329، محل شهادت كوشك به سال 1361:

«هر وقت قلبتان گرفت به ياد امام حسين (ع) و مظلوميت او گريه كنيد. اينجا محل قرار نيست. اينجا محلي نيست كه سرمايه عمرمان را در جهت ساختن و آباد كردن آن صرف كنيم، نگذاريم حيثيت فطري و خداداديمان با مرگ در كنج بيغوله‌ها و خرابه‌هاي به ظاهر آباد لكه‌دار شود.»

 

15- شهيد محمد ساروقي محل تولد اراك به سال 1343، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«اين دنياي پست عجوزه‌اي بيش نيست كه هراز گاهي خود را براي كسي آرايش كرده و چون سابي مي‌ماند. دنيا چون آب درياست كه هر چه از آن بيشتر بياشامي تشنه‌تر مي‌شوي تا آنگاه كه انسان را به هلاكت برساند. خود را از اين دنيا دور كنيد تا راه هجرت با سير به وجود واقعي باز شود و سعي كنيد  از بودن به شدن و از شدن به شدني ديگر در حال حركت باشيد و اين دنيا سدي پوشالي بيش نيست.»

 

16- شهيد محمدحسين قرباني:

«اگر با مرگ من شب تار مظلومي نوراني مي‌شود پس هزاران بار مرا بميرانيد! اگر جدايي من از خانواده‌ام دل‌هاي ي را به ياد خدا خاشع مي‌گرداند، پس اي بهترين كسانم، از من دوري بجوييد. اگر با ريخته شدن خونم انساني آگاه مي‌شود پس بهاي آگاهي تمام انسان‌ها را با قطرات خونم بپردازيد. اگر با گمنام مردن من آيين خدا جاويد مي‌گردد پس جنازه مرا در دوردست‌ترين نقاط غريب خوراك گرگ‌ها سازيد. اگر پيكر خونينم وسيله براي ياد خدا گردد پس واي بر من، اگر در خون خود خدا را نيابم.»

 

17- شهيد غلامرضا مريم‌زاده محل تولد بروجرد:

«دنيا مانند ماري است زهري و مار پوست نرم و رنگارنگي دارد ولي در زير اين پوست زهر كشنده‌اي است پس نبايد به اين دنيا دلبستگي پيدا كرد.»

 

18- شهيد سيامك جعفرزاده جهرمي محل تولد جهرم به سال 1345، شهادت طلائيه به سال 1362:

«من براي خاك نمي‌جنگم، چون عاقبت خاك مرا مي‌بلعد. من براي آب نمي‌جنگم چون هميشه آب از آسمان مي‌بارد. من براي آن مي‌جنگم كه پيامبر در احد جنگيد.»

19- شهيد محمدرضا نيايي محل تولد تهران به سال 1342، محل شهادت سردشت به سال 1362:

 

«نكند در رختخواب ذلت بميرد كه حسين (ع) در ميدان نبرد و مبادا در غفلت بميرد كه علي (ع) در محراب عبادت و مبادا در حال بي‌تفاوتي بميرد كه علي‌اكبر حسين در راه حسين (ع) و با هدف شهيد شد.»

 

20- شهيد مهدي باكري تولد به سال 1332:

«دنيا مثل شيشه‌اي مي‌ماند كه يكدفعه مي‌بيني از دستت افتاد و شكست.»

 

21- شهيد نبي‌الله تقوي تولد به سال 1346:

«اي برادران و خواهران اگر جواني منحرف شد، او را به راه مستقيم دعوت كنيد و امر به معروف و نهي از منكر كنيد و تولي و تبرا را نصب العين خود قرار بدهيد و هميشه به ياد خدا باشيد و براي رضاي خدا قدم برداريد.

 

22- شهيد حسين يحيايي متولد تهران به سال 1346، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«اي انسان‌هاي مسلمان قرآن بخوانيد. حق مسجد را برآوريد و حقوق مومنين را درست بجا آوريد. دعاها، نمازهاي جمعه و جماعت را با عشق و شور و شوق پر كنيد.»

 

23- شهيد محمد حسين آزمون محل تولد استان خراسان، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«بياييد قدر اين عمر كوتاه خود را بدانيد و خود را آماده سفر كنيد، توشه و آذوقه و وسايل سفر را برداريد كه آنجا هيچ چيز بدرد نمي‌خورد. مبادا گول دنيا و زرق و برقش را بخوريد كه اگر گول بخوريد، الحق بيچاره و بدبختيد.»

 

24- شهيد حسن رئوفي فريماني محل تولد استان خراسان، محل شهادت اروند رود به سال 1362:

«عزيزانم، زيارت قبور مطهر ائمه اطهار، بخصوص قبر مطهر امام هشتم (ع) را هرگز فراموش نكنيد. حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام دانسته و از آن دوري كنيد كه حلال محمد (ص) همان حلال خداست تا روز قيامت و حرام وي نيز تا قيامت حرام است.»

 

25- شهيد عيسي احيائي محل تولد تهران، محل شهادت شلمچه به سال 1366:

«از خون شهدا حفاظت كنيد و نگذاريد كه خون پاسداران قرآن پايمال شود و در همه حال به خدا توكل كنيد. بيشتر قرآن بخوانيد و از اين عمر كوتاه چند روزه كمال استفاده را بكنيد و هميشه به ياد قيامت باشيد و به نماز جماعت اهميت دهيد.»

 

26- شهيد كرامت بهادري محل تولد استان فارس:

« به تقوا، صبر، عدالت، شكيبايي در برابر مصائب، عبادت در مقابل خداوند متعال، دستگيري از بيماران و احساس به مسئوليت در برابر جامعه سفارش مي‌كنيم.»

 

27- شهيد محمود داداشي محل تولد تهران به سال 1345، محل شهادت فكه به سال 1361:

«از هيچ ابرقدرتي نترسيد و تا خدا و اسلام را داريد هيچ آسيبي به شما نخواهد رسيد.»

 

28- شهيد علي درويش محل تولد آمل به سال 1345، شهادت به سال 1364.

«توشه برداريد كه پرواز نزديك است و در آيات خداوند بسيار تامل كنيد تا خداوند در بهاي رحمت و حكمت و سعادت را براي شمايان باز نمايد و زندگي حقيقي را بدست آوريد و مواظب باشيد كه عوامل غفلت شما را از پرورش دهنده و صاحب اطمينان دور نكند.»

 

29- شهيد علي پورحيدري محل تولد استان قم به سال 1345، شهادت به سال 1362:

«مردم از گناه دوري كنيد چرا كه هيچ نفعي از ارتكاب آن براي شما بوجود نمي‌آيد. هميشه راستگو باشيد كه رهايي در راستگويي است و از دروغ بپرهيزيد كه مرگ در دروغگويي است. كار خير كنيد. كمتر حرف بزنيد و بيشتر عمل كنيد. هر شب قبل از خواب مقداري از اعمالتان را كه در روز انجام داديد مرور كنيد و سعي كنيد فردايتان از ديروزتان بهتر باشد.»

 

30- شهيد حميدرضا... محل تولد تهران به سال 1339، محل شهادت ماووت به سال 1364:

«خواهرم حجاب شما زيبايي روح و انديشه شماست. تضمين كننده سلامت و پارسايي جامعه است. حجاب مجوز ورود به بهشت است آيا واقعا بهشت نمي‌خواهي. خواهرم، غنچه نهفته در برگ را نچينيد از بي‌حجابي است كه عمر گل كوتاه است. جامعه را به ويراني مكشيد.»

 

31- شهيد سيد رضا هوشمند حسيني محل تولد تهران به سال 1342، شهادت به سال 1360:

«من نمي‌خواهم آينده را ببينم، مي‌خواهم آينده را با خون خود بسازم تا شمايان بتوانيد آينده سالم و زيبايي داشته باشيد.»

 

32- شهيد علي‌محمد نزاينده محل تولد تهران به سال 1331، محل شهادت فكه به سال 1361:

«دلهاي خود را صاف كنيد و از كبر و غرور دست برداريد، از نفاق بپرهيزيد و بگذاريد تا نور خدا و پرتو اسلام بر دل‌هاي شما بتابد.»

 

33- شهيد محمدرضا مصلي‌نژاد محل تولد استان فارس:

«به خاندان اهلبيت عصمت و طهارت عشق بورزيد كه اين رمز سعادت و خوشبختي است. با محبت و شوق اهلبيت (ع) زندگي كنيد و فرزندانتان را با محبت آنان بزرگ كنيد كه سعادت فرزندانتان را با اين كار بيمه مي‌كنيد. نهج‌البلاغه علي (ع) را بخوانيد و مظلوميتش را دريابيد.»

 

34- شهيد مهرداد كله داري محل تولد تهران، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

« در برخوردتان اخلاق اسلامي را رعايت كنيد. حق برادري را نسبت به يكديگر رعايت كنيد و به برادر خود هرگز به ديده خشم و نفرت منگريد و با هم مهربان باشيد و به استقبال هم برويد. دست هم را بفشاريد. بهشت برادران ديني خود غيبت مكنيد. از اشتباهات هم بگذريد و به ظاهر نمره ندهيد.»

 

35- شهيد مصطفي اشبري محل تولد استان فارس، شهادت به سال 1364:

«بي‌تفاوتي به انقلاب بي‌تفاوتي به اسلام است. برادران عزيز مبادا در غفلت بميريد كه پيشوايان ما شهيد مي‌شوند و مبادا در حال بي‌تفاوتي بميريد كه علي اكبر در راه حسين (ع) و با هدف شهيد شد. در راه خدا كوشش كنيد و با دشمنان خدا با شدت برخورد كنيد و با هم مهربان باشيد.»

 

36- شهيد سيد رضا علوي محل تولد آذربايجان به سال 1343، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«مبادا به دنيا فريفته شويد و به‌خاطر راحتي و خوشگذراني در آن آخرت را به فراموشي سپاريد. در جهاد، نماز و روزه به فكر نفس خود باشيد كه اگر مهار نشود شما را به ورطه سقوط مي‌كشاند.»

 

37- شهيد كمال قاسمي قره حسنلو محل تولد اروميه به سال 1342، محل شهادت جزيره مجنون به سال 1362:

«عزيزانم! احوال و سيره نبي اكرم و ائمه اطهار را به خوبي مطالعه كنيد قلب‌ها، اعمال و گفتارتان را با كلام نوراني آن معصومين منور سازيد. اخلاص و فداكاري و تلاش را در همه حال ملاك خود سازيد. شما را به جان آقا و سرورمان هميشه به ياد خانواده شهدا، اسرار و مجروحين باشيد.»

 

38- شهيد اكبر شكر الهي محل تولد اروميه به سال 1345، محل شهادت جبهه‌هاي جنوب به سال 1344:

«چرا ما اين همه به خود ظلم كنيم؟ تا كي خواهيم گفت (ظلمت نفسي). سعي كنيد در همه كارهايتان خدا را مدنظر قرار دهيد و وقتي سراغ كار يا حرفه‌اي رفتيد اول پولش را حساب نكنيد بلكه رضايت خدا را مدنظر قرار دهيد.»

 

39- شهيد مجيد محمدروشن محل تولد تهران به سال 1340، محل شهادت عراق به سال 1361:

«به همه شما مي‌گويم نماز جماعت و مسجد را ترك نكنيد كه اگر چنين كنيد خيلي زيان ديده‌ايد. براي شركت در ادعيه كاهل مباشيد كه ما چيزي جز گريه و دعا براي آمرزش گناهانمان به درگاه ابديت نداريم. در رفتن به نماز جمعه كوشا باشيد و هر هفته سعي كنيد به قبرستان سري بزنيد و تماشا كنيد تا بيشتر باورتان شود كه بايد به آنجا رفت. از موضع تهمت دوري كنيد و نمازهاي پنج‌گانه را سر وقت به جا آوريد و نماز شب بخوانيد. قرآن و نهج‌البلاغه بخوانيد و پند گيريد.»

 

40- شهيد حسين مسافر متولد سال 1347، محل شهادت شلمچه به سال 1365:

«به نام او كه رفتنم از اوست، يادم از اوست و عشق و معبودم اوست. اي جوانان در غفلتت نميريد كه اين گونه مردن ننگ است. اي جوانان دعا و استغفار را فراموش نكنيد كه همانا تسكين درد است و در راه خدا قدم برداريد.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.